פעמים רבות אתם שואלים את עצמכם ״איך זה הגיוני שאני מעלה כל כך הרבה תוכן לאתר ביום ובכל זאת לא השגתי שום דבר טוב מזה – שום דבר מוחשי לפחות. לא קיבלתי מנויים חדשים, בקושי קיבלתי פניות, ואפילו מכירה אחת לא הייתה. למה?״ התשובה די פשוטה – כנראה הכותרות שלך לא מושכות וחסר לך מה שנקרא בשפה המקצועית Clickbait (קליקבייט).
אז לפני שאתם מתייאשים יש לכם כמה אפשרויות שתוכלו לעשות ואנחנו נפרט אותם בכתבה זאת.
פתרון הקל והפשוט ביותר
לפנות לאיש מקצוע אשר מתמחה בכתיבת תוכן והוא או היא ידאגו לכך שהתוכן שלכם יהיה כמה שיותר ויראלי ויגיע למספר גדול של קוראים, חשוב מאוד לוודא שאכן הם יודעים איך לעשות זאת על מנת שהכסף אותו תשלמו לא ילך לפח.
פתרון מורכב יותר
זהו הפיתרון של ללמוד בעצמכם איך לכתוב כותרות אשר יגרמו לאנשים ללחוץ עליה ולהכנס ולקרוא את התוכן בכתבה.
אם בחרתם את האפשרות השנייה הכתבה הזאת תעזור לכם מאוד!
אז מה זה כותרות CLICKBAIT
מכירים את המשפט המפורסם ״אהבה ממבט ראשון״ אז זה אותו הדבר עם הכותרת בכתבה שלכם, הכי חשוב בעולם התוכן הוא לגרום לקורא ל״התאהב״ בכותרת וללחוץ עליה, שכן אם לא קוראים את הכתבה אין לה ערך כלל.
צריך להבין שש סיבה לכך שכותבים ותיקים עושים 20-30 ניסיונות ליצור ולבדוק וריאציות של כותרות עד שהם מצליחים להשיג את הכותרות הטובות ביותר!
אז מה הן הטעויות המרכזיות שעושים ואז בעצם התוכן נהפך לחסר תועלת..
- הטעות הגדולה ביותר היא ההבטחה של הכותרת אינה תואמת את התוכן. על פי רוב, כמו שכבר כתבנו למעלה הדבר החשוב ביותר היא שהכותרת תהיה מושכת על מנת שהקורא יכנס לקרוא את הכתבה אך פה חשוב להדגיש שאם הוא אכן נכנס והתאכזב או גילה שהתוכן לא תואם את הכותרת הוא יצא במהירות מה שיגרום לאתר שלכם לקבל רייטינג נכון ויותר גרוע או יכול להתלונן על כך והשלב האחרון שהוא הכי גרוע שהוא לעולם לא יחזור אליכם.
לדוגמה אם הכותרת שלכם היא ״8 דרכים לצאת מן המינוס בבנק״ והכתבה עצמה מדברת על איך לקנות רכב חדש או על איך נכון לקנות כרטיס טיסה לחו״ל.
תחשבו על זה, הצלחתם לשכנע אותם ללחוץ על הכותרת שלכם בגלל ההבטחה שהזכרת בה, אבל כשהם קוראים את התוכן שלך, מה שהם קוראים לא תואם את ההבטחה שאמרת שתקיים בכותרת שלך. המחשבה על זה די מתסכלת, לא? אם אתם ואנחנו מבינים שזה מתסכל ואך מעצבן, תהיו בטוחים שגם הקהל שלכם ירגיש כך. - לא גרמתם שום רווח לקורא – הזמן הוא אחד המשאבים היקרים ביותר בימינו ולכן כאשר הקורא בוחר "לבזבז" את המשאב הזה הוא רוצה שתהיה לו תמורה על כך שכן הוא יכל לעשות משהו אחר במקום לקרוא את התוכן שפרסמתם.
- הכותרת חסרה מפרט – רוב האנשים צורכים תוכן כי הם מחפשים מידע. ולכן, עלינו לוודא שהכותרות שלנו משדרות בבירור לקהל שלנו שהמאמר שלנו מכיל את המידע שהוא צריך. ההבטחה של הכותרת שלנו צריכה להיות מאוד ספציפית כי הקהל שלנו חי חיים בקצב מהיר. הם לא רוצים "להמר" בהוצאת זמן לקרוא את התוכן שלך רק כדי לגלות דקות מאוחר יותר אם הוא באמת מכיל את המידע שהם מחפשים. הם רוצים ביטחון שהם עומדים לקרוא את הדבר הנכון. וזה צריך לבוא מהכותרת שלך.
לדוגמה – נניח שהקהל שלכם מחפש טיפים לאיך גורמים להמרות טובות יותר דרך שיווק בדוא"ל. איך לדעתכם הם היו מגיבים לכותרת שלכם אם היה כתוב בה "טיפים חשובים לשיווק דיגיטלי", נכון ששיווק בדוא"ל הוא במטרייה של שיווק דיגיטלי, עם זאת, כך גם מודעות בתשלום, מדיה חברתית, קידום אתרים וכו'… אם אתם הקהל, לעולם לא תוכל לדעת רק מקריאת הכותרת אם התוכן מכיל את המידע שאתם מחפשים או לא. מכיוון שאתם די עסוקים, ואין לכם את הלוקסוס לסרוק – שלא לדבר על לקרוא – מאמר כדי לראות אם המידע שאתם מחפש נמצא שם, אז כנראה שפשוט תוותרו ותחפשו אחר מאמרים אחרים ללחוץ עליהם.
הטעויות עליהם דיברנו למעלה יכולות להרוס את מאמצי השיווק שלכם בשנייה! אז שימו לב ואל תבצעו אף אחת מהטעויות הללו…
כותרות משנה
עוד דבר חשוב לזכור שגם כותרות משנה בכתבה עצמה (H2, H3, H4, וכו'…) חייבות להיות מעניינות כי ברגע שהם נמצאים בדף האינטרנט שלכם, זה הופך להיות החובה של התוכן שלכם להקל על מבקרי האתר שלכם לצרוך את התוכן. כותרות המשנה הללו אינן כותרות קליקבייט, כשלעצמן. אבל הם כן מחזיקים את גלגלי העיניים לנוע בהמשך התוכן בכתבה.
כותרות קידום אתרים (SEO) לעומת כותרות קליקבייט
כפי שהשם מרמז, כותרות SEO clickbait הן נישואים מאושרים בין כותרות SEO לכותרות clickbait. כדי להבין זאת טוב יותר, בואו נסתכל תחילה על כותרות SEO.
כאשר אתם כותבים כותרות SEO עבור מנועי החיפוש. כותרות אלו כוללות מילות מפתח שאנשים מחפשים. גוגל קולטת כותרות SEO מכיוון שהכותרות הללו עונות על שאלות שמשתמשים שואלים.
אז מה הקאץ'? אבל הבעיה היא שאם אתם ממלאים את הכותרת שלכם עם יותר מדי מילות מפתח, היא יכולה להיראות רובוטית למדי. הכותרת שלכם עשויה להיות מדורגת היטב ב-SERPs (דפי תוצאות של מנועי חיפוש), אך ייתכן שהיא לא מרתקת מספיק כדי למשוך קוראים.
מצד שני, כותרות קליקבייט שואפות למשוך קוראים על ידי מתן גילוי מפתיע או נתון מעניין שיסקרן את הקורא הפוטנציאלי.
כותרות Clickbait זוכות למוניטין רע בהיותן מניפולטיביות וסנסציוניות. במיטבן, כותרות קליקבייט משכנעות. במקרה הגרוע ביותר, הם עלולים להטעות. אבל מכיוון שהכותרות הללו יוצרות מסתורין ומספקות ערך של הפתעה, הקוראים כן לוחצים על הקישורים שלהם.
אתרים כמו BuzzFeed ו-Upworthy מוציאים מדי יום כותרות קליקבייט כדי למשוך מיליוני צפיות בתוכן שלהם. הכותרות שלהם מעוררות רגשות עזים ומעוררות את סקרנותו של הקורא. כותרות Clickbait גם הופכות את התוכן שלהן לראוי לשיתוף.
חשוב לציין, עם זאת, שאם הכותרת שלכם מוגזמת מדי, אנשים יתלוננו על כך. זה יכול להעמיד את המוניטין של המותג שלכם בסכנה. אם אתה רוצה לקבל את השילוב הנכון של איכות ומעורבות, אתה צריך שילוב של כותרות SEO ו-clickbait.
כיצד ליצור כותרות Clickbait SEO טובות
כתיבת כותרות Clickbait טובות לקידום אתרים היא לא כל כך קשה כמו שאתם חושב. הכל עניין של כניסה למוח של הקורא. ברגע שאתם יודע מה הקוראים מחפשים, אתם צריכים להציג את הנושא שלכם בצורה שתעניין אותם.
הנה כמה אסטרטגיות שבהן תוכל להשתמש כדי ליצור כותרות של SEO Clickbait:
- נצלו טרנדים פופולריים – הוספת הפניה לתרבות פופ הופכת את הכותרת שלך לניתנת ליחס יותר. אם אתהם בוחר משהו מגמתי, זה גם יכול לעזור לכם לדירוג גבוה יותר ב-SERPs. הוספת הפניות לסרטים או שירים היא דרך קלה להגדיל את נפח התנועה באתר שלכם.
- צריך להיות יצירתיים כדי למצוא דרך לקשר ביטויים פופולריים לנושא הבלוג שלכם. אך חשוב, זה לא צריך להיראות מאולץ.
- דרך נוספת למצוא טרנדים פופולריים עבור הכותרת שלכם היא ריגול אחר המתחרים שלכם. בשביל זה, כל מה שצריך לעשות הוא לערוך מחקר מתחרים באמצעות כלים כמו Ahrefs. זה עוזר לזהות עבור באילו ביטויים המתחרים שלכם מדורגים.
- השתמש במילות מפתח – הצעד הראשון בכתיבת כותרת SEO טובה שתהיה Clickbait הוא לרשום את מילת המפתח הרלוונטית הקשורה לנושא שלכם. כדי למצוא את מילת המפתח המתאימה לכותרת שלכם, מומלץ להשתמש ב-Ahrefs. הוא מספק פרטים כמו תחרות של מילת מפתח, נפח וכו'. לאחר שאפסתם מילת מפתח, הריצו חיפוש בגוגל עם המונח הזה והסתכלו בתוצאות החיפוש.
- צור קצת הייפ – כותרות קליקבייט רבות משתמשות במילים כמו "לא יאומן", "משעשע" או "מזעזע" כדי לעורר את עניין הקורא. השימוש במילים אלו מבטיח להראות לקורא תוכן שידהים אותם. כשאתם מתחילים עם הבטחה כזו, וודאו שהתוכן שלכם חזק מספיק כדי לעמוד בו. אם אינכם יכולים לגבות את הטענות שאתם מעלה בכותרת ה-SEO Clickbait שלך, תאבד את הקהל שלך.
- השתמש בנתונים – הצג, אל תספר. זו עצה שסופרים ברחבי העולם מקבלים כל הזמן. במקום רק לספר לקורא על מושג, הראה לו מדוע הוא חשוב.לדוגמה, אם אתם רוצה לספר לקוראים שלך כיצד הצלחת להעלות משכורת שלך, השתמש במספרים בכותרת ה-SEO Clickbait שלך – הכותרת יכולה להיות ״כיצד הצלחתי להעלות את המשכורת שלי מ-20 ל-30 אלף ש״ח בעזרת הטריק הפשוט הזה״.
- תוסיפו מגע אישי – תנו לכותרת שלכם לדבר אל הקהל כאילו אתם מנהלים איתו שיחה אישית. פנייה לקהל שלכם בגוף שני (השתמש ב"אתה" וב"שלך") היא דרך מצוינת לבנות קרבה אישית.
- התחילו ויכוח – אתם יכולים להפוך את הכותרת שלכם למקוממת, מטופשת, או אפילו להוות חידה. זוהי דרך בטוחה להפוך את הסקרנות של הקוראים שלך לקליקים. לתוכן שנוי במחלוקת יש פוטנציאל להפוך לוויראלי בגלל הדיונים שהוא יכול לעורר ובמיוחד בפלטפורמות המדיה החברתית.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם