מה זה SEO ולמה הוא נחשב לכל כך חשוב?

מה זה SEO ולמה הוא נחשב לכל כך חשוב

SEO – ראשי תיבות של Search Engine Optimization ומשמש כתהליך אופטימיזציה של תכנים באתר כדי שייחשפו ויופיעו בתוצאות החיפוש של מנועי חיפוש כדוגמת גוגל, Bing ועוד. SEO כולל מגוון רחב של פעולות אותן יש לבצע כדי לקדם דפי אינטרנט ואתרים במנועי חיפוש.
על מנת להבין כיצד מנועי חיפוש עובדים, הדרך הפשוטה ביותר להמחיש זאת היא להסתכל עליהם באותה צורה בה פועלות ספריות. בדיוק כמו שבספריה מאוחסנים מספר רב של ספרים במגוון רחב של סוגים, כך מנועי החיפוש מאחסנים דפי אינטרנט במגוון רחב של נושאים וקטגוריות.
ברגע שגולש מחפש שאילתה מסוימת בגוגל, מנוע החיפוש של גוגל ניגש לכלל דפי האינטרנט הנמצאים באינדקס שלו ומחפש את התוצאות הכי רלוונטיות העונות על הצורך של הגולש.
SEO מסייע להמחיש למנועי החיפוש שהדף באתר שלכם הוא התוצאה המתאימה למה שהגולש חיפש.

מה כולל תהליך ה-SEO?

תהליך קידום אורגני בגוגל (SEO) מחולק לשני נושאים מרכזיים:
On Site- תהליך אופטימיזציה והתאמה של האתר עצמו לצורה בה ה'עכבישים' של גוגל ושאר מנועי החיפוש סורקים את האתר. תהליך ה- On site מתייחס לכל מה שקשור באתר עצמו( מבנה האתר, תוכן, טכנולוגיה, חווית משתמש ועוד.
Off Site- תהליך המתבסס על קישורים נכנסים מאתרים אחרים המפנים אל האתר. גוגל מדרג אתרים בדיוק כפי שאנחנו מעריכים אנשים בעולם האמיתי. לדוגמא, אדם המחפש רופא מומחה, יעדיף לבחור ברופא שיש לו המלצות רבות מאנשים שהוא טיפל בהם ומכירים את טיב השירות שלו.
בדיוק באותה מידה, גוגל מדרג אתרים. אתר המקבל קישורים מאתרים אחרים באותה הנישה בה הוא עוסק, ייחשב בעיני גוגל כפופולרי וסמכותי יותר מאשר אתרים אחרים.
SEO הוא תהליך מתמשך הנבנה ע"י בניית אסטרטגיית SEO עקבית ומדודה לאורך זמן.

מה הם המשתנים המשפיעים על קידום אורגני?

קיימים כיום באלגוריתם של גוגל מעל ל-200 משתני דירוג שונים המשפיעים על תוצאות החיפוש. לכן, חשוב שאת תהליך ה- SEO יבצע מומחה SEO או חברת SEO עם ניסיון רב בקידום אתרים בתעשיות שונות.
אלו חלק מהפרמטרים בעלי ההשפעה על דירוג אתרים בתוצאות החיפוש האורגניות:
תגיות מטא – הופעה של מילות המפתח בתגיות המטא( Title, Description, H1, H2)
היררכיית אתר – גוגל סורק את עמודי האתר ויוצר מעין עץ אתר עם היררכיה ברורה של חשיבות העמודים באתר. לדוגמא, באתר איקומרס דפי קטגוריה ייחשבו חשובים יותר מעמודי מוצר יותר כי הם נמצאים שלב מעל בהיררכיית האתר.
מהירות טעינת האתר ודפי האתר – האם מהירות אתר משפיעה על קידום אורגני בגוגל? ובכן, גוגל מייחס חשיבות רבה לנושא של חוויית המשתמש באתר, במיוחד בשנים האחרונות. המשתמש שגולש באתר מצפה לחוויית משתמש נוחה וקלה, ומהירות טעינה הוא גורם המשפיע על חוויית המשתמש. אתר מהיר מעניק לגולש חווית משתמש טובה ונוחה ומספק לו יכולת לנווט במהירות ובקלות בין דפי האתר. לעומת זאת, אתר איטי מעניק לגולש חוויית משתמש גרועה וסביר להניח שיגרום לו בתוך כמה שניות לנטוש את האתר.
ידידותיות למובייל – מעל ל 65% מהחיפושים בגוגל מתבצעים במובייל ולכן חשוב שהאתר יהיה ידידותי למובייל ויספק חווית משתמש טובה ונוחה בגלישה במובייל.
אופטימיזציה לקוד האתר – תקינות הקוד בכל אחד מדפי האתר. תקלות בקוד עלולות לפגוע בתהליך הקידום.
קישורים נכנסים לאתר – גוגל מתייחס לקישורים המגיעים מאתרים אחרים לאתר שלנו כהמלצות. ככל שיהיו לאתר קישורים ממקורות סמכותיים ורלוונטיים לנישה שהוא עוסק בה, כך הוא יוצג בתוצאות האורגניות עבור מילות מפתח רלוונטיות.
מבנה ואיכות התוכן באתר – המטרה של גוגל היא להציג את התוכן הרלוונטי, האמין והשימוש ביותר ולכן באלגוריתם של גוגל קיימים פרמטרים המתייחסים למבנה, איכות וסמכות התוכן באתר.

מה זה שירות קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש?

קיימות כיום לא מעט חברות SEO המציעות שירותי קידום אתרים אורגני בגוגל.
חשוב מאד לבחור בקפידה את חברת SEO שאיתה אתם עובדים. כמה ניסיון יש לה? כמה אתרים חברת ה-SEO קידמה? עם אילו סוגי לקוחות היא עבדה? האם יש לה ניסיון ב-SEO בשווקים בינלאומיים? האם יש לה ניסיון בטיפול בבעיות טכנולוגיות באתרים? האם קיבלתם פירוט המפרט מה כולל תהליך של SEO? האם היא מספקת עבורכם דיווחים שוטפים בנוגע לביצועי האתר? והכי חשוב, האם אסטרטגיית ה- SEO שנבנתה עבורכם תואמת את המענה לצרכים העסקיים שלכם? מה היא רמת המקצועיות של אנשי ה-SEO? האם הם התנסו בפרויקטים מורכבים? כל השאלות האלו ועוד יסייעו לכם לקבוע עם איזו חברה כדאי לעבוד.

מה קראנו עד עכשיו?

ייעוץ חינם!

מאמרים נוספים בנושא:

מה זה דף נחיתה?

דפי נחיתה הם החלק החשוב ביותר באסטרטגיית השיווק. הם הדבר הראשון שלקוח פוטנציאלי בא איתו במגע. מסיבה זו, המשווקים משקיעים מאמצים רבים בעיצובם כך שיהיו כמה שיותר טובים וימירו כמה שיותר מבקרים ללקוחות. ישנם סוגים רבים של דפי נחיתה

מה זה דרופשיפינג?

דרופשיפינג היא דרך לבעלי עסקים למכור את הסחורה שלהם מבלי לאחסן מלאי. עסקים אינם צריכים להחזיק מלאי של סחורות. במקום זאת, ספקים שולחים פריטים ישירות לכתובת הלקוח בעת ביצוע הזמנה. זה מאפשר עלויות הפעלה נמוכות יותר והפחתת הסיכון. דרופשיפינג

נגישות אתרים

יש אנשים בעלי מוגבלות שיש להם מערכות שמסייעות להם במחשב. בויקס ו-וורדפס יש אלגוריתם שעוזר לאתרים להיות נגישים יותר עבורם בעזרת המערכות. אנשים בעלי מוגבלות נוהגים להשתמש במערכות העוזרות להם והופכות את האינטרנט לנגיש יותר. בויקס ו-וורדפס יש אלגוריטם