מה זה שיווק דיגיטלי

מה זה שיווק דיגיטלי לעסקים

בטוח שרובכם שומעים יותר ויותר בשנים האחרונות את המושג שיווק דיגיטלי. שיווק דיגיטלי הוא מושג המתייחס למגוון רחב של פעולות מיתוג,פרסום וקידום מכירות של מוצרים או שירותים ברשת האינטרנט, כדוגמת: קידום אתרים אורגני, קידום ממומן בגוגל, שיווק ברשתות חברתיות, קידום ביוטיוב ועוד. ההתפתחות הטכנולוגית והמהפכה הדיגיטלית שהאינטרנט הביא עמו בשנים האחרונות, הובילה לכך שהאינטרנט זמין היום בכל מכשיר סמארטפון, טאבלט ומחשב. אם עד לפני כמה שנים בלבד ערוצי הפרסום העיקריים בהם חברות ועסקים היו מפרסמים את שירותיהם היו עיתונות, רדיו וטלוויזיה, כיום ישנה מגמה הפוכה של העדפת שיווק ופרסום דיגיטלי על פני ערוצי השיווק המסורתיים, וזאת בעקבות מספר יתרונות מהותיים למפרסם ולקהל היעד

הנוכחות הגדולה של צרכנים בעולם הדיגיטלי במרבית שעות היום מהווה פוטנציאל גדול עבור חברות המעוניינות להגיע לקהלי יעד רלוונטיים. כיום, רוב הצרכנים הנמצאים בשלב של איסוף המידע במודל תהליך הקנייה אודות המוצר או השירות שהם מעוניינים בו, מבצעים את תהליך איסוף המידע באינטרנט. המידע הרב המצוי ברשת האינטרנט בכלל ובקבוצות ברשתות החברתיות מסייע לצרכנים לבדוק, לבחון ולהשוות בין האלטרנטיבות השונות. כאן נכנס לתמונה עולם השיווק הדיגיטלי. חברה שתדע להשתמש בצורה חכמה בכל הכלים שעולם השיווק בדיגיטל מציע, תצליח להגיע לקהלי יעד ממוקדים ורלוונטיים וכך תוכל להתאים את המוצר/שירות שהיא מציעה לצורך האמיתי של קהל היעד.

ערוצי השיווק הדיגיטליים המומלצים

קידום אתרים אורגני – Seo – Search Engine Optimization

קידום אתרים אורגני נחשב לערוץ השיווק הדיגיטלי המוביל והמומלץ מכולם. האתרים שנמצאים בראש רשימת תוצאות החיפוש האורגניות בגוגל נחשבים כאתרים הסמכותיים והאמיניים ביותר, ולכן הקידום האורגני הוא הערוץ המביא את התנועה האיכותית והממירה ביותר, והיתרון הכי גדול שלו הוא שהתנועה המגיעה אליכם לאתר היא בחינם!

קידום ממומן בגוגל – PPC

קידום ממומן בגוגל הוא אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להגעה לקהלי יעד רלוונטיים וממוקדים עבור חברות ועסקים בצורה יעילה ומהירה. באמצעות מחקר מילות מפתח נכון והגדרה של קהלי היעד, ניתן לקבל אינדיקציה מה קהלי היעד מחפשים ובאמצעות אילו ביטויים הם מחפשים בגוגל. התשלום בקידום ממומן בגוגל מתבצע על פי הקלקות על המודעה, ולכן אתם תשלמו רק במידה והגולש שראה את המודעה שלכם הקליק עליה. הפרסום הממומן בגוגל הוא פתרון מעולה, כאשר חברות רוצות לעשות שימוש בפרסומים עונתיים או במבצעי קידום מכירות בטווח הקצר. ניתן להפעיל ולהפסיק את הקמפיינים הממומנים בכל שעה, ולהכין קמפיינים ספציפיים עבור חגים ואירועים חד פעמיים.

ניהול עמוד עסקי בפייסבוק

פייסבוק היא הרשת החברתית הפופולרית ביותר היום עם מעל 2 מיליארד משתמשים ברחבי העולם. כל חברה רואה את הפוטנציאל הקיים בפייסבוק לחיזוק הקשר מול הלקוחות שלה. הפלטפורמה של פייסבוק נוחה ויעילה לשימוש בקרב הצרכנים כאשר יש להם ערוץ תקשורת ישיר מול נציגי החברה בדף העסקי. דף פייסבוק עסקי פעיל הכולל עיצוב התואם את ערכי המותג ובו מידע על פעילות החברה והצעת ערך מוסף ללקוח מעניק תחושת שייכות ומחזק את הקשר האישי מול הלקוחות. ניהול עמוד עסקי בצורה עקבית בפייסבוק תורם לקשר רציף עם לקוחות החברה ומסייע רבות לחיזוק והגברת המודעות למותג בעיני קהל היעד.

פרסום בפייסבוק

מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת להגיע לקהלי יעד ממוקדים על בסיס מגוון משתני פילוח כגון גיל, מין, תחומי עניין, תחומי עיסוק, מצב משפחתי, איזור גיאוגרפי ועוד. לאחר שהעלנו את הקמפיינים לאוויר, אנחנו עוברים לשלב של אופטימיזציה וניתוח אנליטי של הנתונים בהתאם במטרה למקסם את תקציב הפרסום.

היתרונות של שיווק דיגיטלי

אחד היתרונות הגדולים של שיווק בדיגיטל הוא היכולת למדוד, לנתח ולעקוב אחר מידת ההצלחה של פעילויות השיווק שאנו מבצעים. בדיגיטל ניתן לקבל אינדקציה בכל רגע נתון כמה גולשים צפו במודעה, כמה גולשים הקליקו על המודעה, כמה גולשים השאירו פרטים וכמה גולשים רכשו. בנוסף, ניתן למדוד את פעילות הגולשים באתר ולנתח את כמות הכניסות לאתר, מאילו מקורות תנועה הגולשים הגיעו, מה הוא זמן השהייה הממוצע בו הם שהו באתר, מה יחס הנטישה, בכמה עמודים הם ביקרו, מאילו מכשירים ועוד. שיווק בדיגיטל מאפשר לכם להגיע לקהלי יעד רלוונטיים וממוקדים בעלויות נמוכות משמעותית ביחס לערוצי הפרסום המסורתיים( עיתונות, רדיו וטלוויזיה) והכי חשוב למדוד את האפקטיביות של פעילויות השיווק שאתם מבצעים.

מה קראנו עד עכשיו?

ייעוץ חינם!

מאמרים נוספים בנושא:

מה זה דף נחיתה?

דפי נחיתה הם החלק החשוב ביותר באסטרטגיית השיווק. הם הדבר הראשון שלקוח פוטנציאלי בא איתו במגע. מסיבה זו, המשווקים משקיעים מאמצים רבים בעיצובם כך שיהיו כמה שיותר טובים וימירו כמה שיותר מבקרים ללקוחות. ישנם סוגים רבים של דפי נחיתה

מה זה דרופשיפינג?

דרופשיפינג היא דרך לבעלי עסקים למכור את הסחורה שלהם מבלי לאחסן מלאי. עסקים אינם צריכים להחזיק מלאי של סחורות. במקום זאת, ספקים שולחים פריטים ישירות לכתובת הלקוח בעת ביצוע הזמנה. זה מאפשר עלויות הפעלה נמוכות יותר והפחתת הסיכון. דרופשיפינג

נגישות אתרים

יש אנשים בעלי מוגבלות שיש להם מערכות שמסייעות להם במחשב. בויקס ו-וורדפס יש אלגוריתם שעוזר לאתרים להיות נגישים יותר עבורם בעזרת המערכות. אנשים בעלי מוגבלות נוהגים להשתמש במערכות העוזרות להם והופכות את האינטרנט לנגיש יותר. בויקס ו-וורדפס יש אלגוריטם