מדריך פרקטי לשיווק בפייסבוק

מדריך פרקטי לשיווק בפייסבוק

שיווק ברשתות חברתיות הפך בשנים האחרונות לאחד מערוצי השיווק הפופולריים ביותר בתמהיל השיווק של ארגונים. פייסבוק נחשבת היום לרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם ובישראל בפרט. ישנם מעל 2 מיליארד משתמשים רשומים בפייסבוק בעולם, מתוכם מעל 6 מיליון משתמשים ישראליים.

הפיצ'רים הרבים שפייסבוק מציעה מאפשרים למשתמשים אינספור אפשרויות: להרחיב את רמת הידע שלהם באמצעות חברות בקבוצות הרלוונטיות לתחום העיסוק שלהם, לתחביבים שלהם, לפרסם ולמכור מוצרים בקבוצות השונות ועוד. בקיצור כולנו היום משתמשים בפייסבוק למטרות כאלו ואחרות. הפופולריות הגדולה של פייסבוק בקרב משתמשים מאפשרת לחברות וארגונים להיות בערוץ תקשורת ישיר עם הלקוחות שלהם ולהגיע לקהל היעד שלהם בקלות באמצעות פרסום בדף העסקי.

היום כמעט לכל עסק ובוודאי שלכל חברה יש דף עסקי בפייסבוק שישרת את המטרות שלו בקידום העסק. ישנם עסקים העושים שימוש בדף העסקי בפייסבוק לצורך הגעה לקהלי יעד נוספים רלוונטיים, וישנם עסקים הפועלים בפייסבוק בכדי ליצור מודעות והעדפה למותג בקרב קהל היעד מה שיתרום לחיזוק ערכי המותג וישפר את המיצוב והתדמית של המותג בקרב קהל היעד.
בנוסף, השימוש בדף העסקי בפייסבוק מקל על חברות ועסקים את תהליך שירות הלקוחות בכך שהוא מאפשר להם ערוץ ישיר קל ונוח אל מול הלקוחות שלהם וחוסך להם עלויות הקמת מערך שירות לקוחות.

בפייסבוק קיימים שלושה ערוצי פעילות שיכולים לשמש אותנו לטובת קידום העסק מבלי לעשות שימוש בקידום ממומן:

פרופיל פרטי: הפרופיל הפרטי בפייסבוק משמש אותנו בעיקר לשימושים פרטיים כגון: תקשורת עם חברים, העלאת פוסטים ותמונות, לייקים לדפים עסקים, דיונים בקבוצות, אירועים ועוד.

דף עסקי: משמש ליצירת אוהדים ולהגברת המודעות של העסק בפייסבוק.

קבוצות חברים: קבוצות בפייסבוק מאפשרות לאנשים המשתייכים לתחום עניין מסויים לקיים יחסי גומלין משותפים.

מה הם ההבדלים בין דף עסקי בפייסבוק לפרופיל פרטי?

  • דף עסקי הוא בבעלות פרופיל פרטי.
  • דף עסקי אינו יכול להכיל חברים אלא רק עוקבים ולייקים.
  • דף עסקי יכול ליצור פוסטים מיוחדים עם כפתורים ופרסומות.
  • דף עסקי מאפשר לבעליו לקבל נתונים על מעורבות הגולשים בדף כגון: כמות צפיות, כמה גולשים נחשפו, כמה גולשים הקליקו על פוסט ועוד.
  • דף עסקי מאפשר להגיע לקהלים שלא הראו מעורבות בדף באמצעות פרסומות.

אז איך מתחילים לשווק בפייסבוק?

שלב ראשון: פתיחת דף עסקי- ישנן מספר דרכים לפתיחת דף עסקי בפייסבוק. אנו נציג את השיטה הפשוטה ביותר:
כנסו לקישור הבא שיוביל אתכם ליצירת דף עסקי:
https://www.facebook.com/pages/creation
בדף תתבקשו להזין פרטים ראשוניים כמו שם העסק( שם הדף), לאיזו קטגוריה הוא משתייך ותיאור תחום הפעילות של העסק.
שלב שני: בחירת תמונת פרופיל לדף העסקי- לאחר שמילאתם את הפרטים, לחצו על כפתור 'צור דף' המופיע בתחתית המסך.
לאחר שלחצתם על 'צור דף' ייפתחו לכם אפשרויות של העלאת תמונת פרופיל ותמונת נושא.
טיפ חשוב: חשוב שתמונת הנושא תהיה תמונה הקשורה לתחום הפעילות של העסק ותעביר את המסר בצורה נכונה.
זהו זה! הגדרנו את העמוד בהצלחה. כעת יוצג בפניכם ממשק הניהול של העמוד העסקי, כשהוא כמובן עדיין ללא פוסטים. תוכלו להעלות פוסטים חדשים, תמונות, סרטוני ווידאו ועוד ובכל עת לשנות את פרטי העסק באמצעות לחיצה על לחצן 'עריכת פרטי עמוד' המופיע בסרגל הניהול המופיע בצד.
בסרגל הניהול יש גם את ״כלי פרסום – Publishing tools" שם תוכלו להכין טיוטות לפוסטים, לראות פוסטים מתוזמנים, ספריית וידאו, טפסי לידים של פייסבוק ועוד.

שלב שלישי: באמצעות לחיצה על כפתור 'הודעות- Messages' תוכלו לראות הודעות פרטיות שקיבלתם לדף העסקי שלכם.

שלב רביעי: באזור ה Notifications תוכלו לראות את כל ההתראות הקשורות לדף. תחת Notifications תוכלו לראות נתונים אודות היקף הפעילות של הגולשים בדף העסקי שלכם. לדוגמא: כמה גולשים ביקרו בדף הפייסבוק שלנו, כמה לייקים העמוד קיבל בשבוע האחרון, כמה לייקים בוצעו עבור פוסטים ספציפיים, מאפיינים של הגולשים שעשו לנו לייק לדף, מספר חשיפות לפוסטים .תוכלו לגשת לשם על ידי לחיצה על "נתוני שימוש – Insights"

לאחר שמילאתם את כל הפרטים והתחלתם להעלות מספר פוסטים, תוכלו להזמין את החברים שלכם בפרופיל האישי לאהוב את הדף על ידי לחיצה על 'הזמן אנשים לאהוב את הדף'.
איך ליצור חשיפה ולהגדיל את כמות העוקבים בדף העסקי שלי בפייסבוק?
בכדי להגביר את כמות הלייקים בדף שלכם בצורה אורגנית, הקפידו על תפעול מלא של הדף.

מומלץ מאוד לפחות פעם – פעמים בשבוע להעלות תוכן רלוונטי בכדי שגולשים יבינו שהדף פעיל שיש מישהו המנהל את הדף הזה בצורה עקבית.

פנייה לקהלי יעד רלוונטיים – מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת למפרסמים להגיע לקהלי יעד רלוונטיים בחלוקה לפי משתני פילוח: משתנים דמוגרפיים כגון גיל, מין, מצב משפחתי, עיסוק וכו', משתנים גיאוגרפיים כגון מדינה או עיר, משתנים התנהגותיים- פייסבוק יודעת לזהות התנהגות של גולשים ובכך להבין מה הם תחומי העניין שלהם. זהו יתרון גדול למפרסמים מאחר והם יכולים להגיע לקהלי יעד רלוונטיים ממוקדים במינימום זמן באמצעות שימוש במודעות רלוונטיות לקהל היעד שיגרמו לו להנעה לפעולה( הקלקה על המודעה, הקלקה על קישור המפנה לאתר, השארת פרטים באתר, רכישה של מוצר/שירות. הקמה ותפעול קמפיינים פרסומיים במערכת הפרסום של פייסבוק דורשים ידע מקצועי וניסיון רב בכדי למקסם עד כמה שניתן את תוצאות הקמפיינים הפרסומיים ביחס לתקציב הפרסום.

מומלץ להעלות לדף העסקי פוסטים הכוללים סרטוני ווידאו ותמונות רלוונטיות לתחום העיסוק שלכם לצד תוכן שיווקי עם קישור לאתר שלכם.
זכרו תמיד להיות עניינים, לדבר לקהל שלכם בשפה שהוא מדבר ולא לשכוח להוסיף משפטים שיובילו להנעה לפעולה כמו:
״כנסו לאתר / לפרטים נוספים לחצו כאן/ צרו קשר״ וכו׳

לאחר שהגולש מועבר לאתר או לדף הנחיתה, חשוב מאוד לשים לב למהירות האתר. אתר מהיר עם חווית משתמש טובה ועיצוב נעים לעין ישפר את יחס ההמרה ויגרום לגולשים לעניין ואינטראקציה. אתר איטי עם ניווט מסורבל, יעלה את יחס הנטישה ויגרום לגולשים רבים לנטוש את האתר.
אז עברנו על כל השלבים במדריך ליצירת דף עסקי בפייסבוק, כעת כל שנותר הוא להתחיל לשווק אותו בצורה נכונה ויעילה בכדי להגיע לקהלים רלוונטיים באמצעות קידום ממומן.
מעוניינים לקבל הצעה לקידום ממומן בפייסבוק לדף העסקי שלכם? מלאו פרטים בטופס צור קשר המופיע מטה ונחזור אליכם בהקדם.

מה קראנו עד עכשיו?

ייעוץ חינם!

מאמרים נוספים בנושא:

מה זה דף נחיתה?

דפי נחיתה הם החלק החשוב ביותר באסטרטגיית השיווק. הם הדבר הראשון שלקוח פוטנציאלי בא איתו במגע. מסיבה זו, המשווקים משקיעים מאמצים רבים בעיצובם כך שיהיו כמה שיותר טובים וימירו כמה שיותר מבקרים ללקוחות. ישנם סוגים רבים של דפי נחיתה

מה זה דרופשיפינג?

דרופשיפינג היא דרך לבעלי עסקים למכור את הסחורה שלהם מבלי לאחסן מלאי. עסקים אינם צריכים להחזיק מלאי של סחורות. במקום זאת, ספקים שולחים פריטים ישירות לכתובת הלקוח בעת ביצוע הזמנה. זה מאפשר עלויות הפעלה נמוכות יותר והפחתת הסיכון. דרופשיפינג

נגישות אתרים

יש אנשים בעלי מוגבלות שיש להם מערכות שמסייעות להם במחשב. בויקס ו-וורדפס יש אלגוריתם שעוזר לאתרים להיות נגישים יותר עבורם בעזרת המערכות. אנשים בעלי מוגבלות נוהגים להשתמש במערכות העוזרות להם והופכות את האינטרנט לנגיש יותר. בויקס ו-וורדפס יש אלגוריטם