כתיבת תוכן שיווקי איך כותבים?

איך כותבים כתיבת תוכן שיווקי

כתיבת תוכן שיווקי היא משימה אשר דורשת שילוב נגון בין יכולות כתיבה לבין יכולות שיווק והעברת מסרים. התוכן באתר הוא חשוב ביותר מכמה סיבות וכאשר אנו כותבים תוכן למטרות שיווקיות ישנם מספר פרמטרים שצריכים להתקיים. תוכן שיווקי הוא למעשה פרסומת לכל דבר, פרסומת אשר מועברת באופן טבעי ואמיתי לגולש כאשר היא משתלבת בתוך טקסט מקצועי אשר מעניק ערך מוסף לגולש.

כתיבת תוכן לאתרים מתמקדת בעיקר ברצון שלנו לגרום לגולש לקבל החלטה ולבצע פעולה בעקבותיה כמו לחיצה על קישור, הרשמה לדיווק, יצירת קשר או רכישה באתר.

הקושי העיקרי בכתיבה שיווקית הוא בנסיון להימנע מיצירת התנגדות אצל הגולש. תוכן מסובך מדי, לא ברור או מכירתי מידי יגרום לגולש לנטוש את התא רשלך ולהמשיך הלאה. כיום הסטנדרטים של תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט הם גבוהים מבעבר והוא נדרש להיות קודם כל תוכן אמיתי, מקצועי ומדוייק ובמקביל להיות מכירתי באופן שאינו יוצר רתיעה אצל הקורא.

קיימות שתי גישות עיקריות לכתיבת תכנים שיווקיים לאתרי אינטרנט. הגישה הראשונה היא הגישה השיווקית אשר בוחנת את הצרכים של הלקוח, הרצונות שלו ודפוסי ההתנהגות שלו ומנסה להתאים את התוכן לגולש מול הגישה המכירתית אשר מתמקדת בשירותים ובמוצרים של החברה, ביכולות שלה, במחירים ולמעשה בכל מה שיש לחברה להציע.

איך נדע שהגולש מגיב לתכנים באתר שלנו?

כתיבת תוכן שיווקי באתר שלנו יוצרת אצל הגולש מספר תגובות אפשריות. יתכן שהצלחנו לשכנע אותו או ליצור איזשהו שינוי בתודעה שלו לגבי המוצר או השירות שאנו משווקים. אם הצלחנו בכך הדבר מתורגם לפעולה שמבצע הגולש באתר. למשל, אם הצלחנו לשכנע את הגולש שבניוזלטר החודשי שלנו ישנם תכנים שעשויים להועיל לו הוא ירשם לעדכונים, אם הצלחנו לשכנע באיכות המוצר או המחיר האטרקטיבי יבצע הגולש עסקת רכישה וכן הלאה.

ככותבי תוכן אנו שואפים לייצר תגובה מסויימת אצל הגולש ולפי התגובה הזו נבנה את התוכן כולו, נבחר את המסרים החשובים, לגרות את הגולש ולסייע לו בקבלת ההחלטה. כך נבנה את התוכן השיווקי שלנו לאתר בצורה נכונה שתביא לתוצאות.

מה צריך להכיל תוכן שיווקי לאתר?

תוכן שיווקי נפתח בהצגת הצורך של הגולש בשירות שאנו מספקים. אנו יוצרים סיפור או הצגת מקרה אשר מדגיש ללקוח את הצורך שלו – למה אתה צריך אותנו, למה כדאי לך להמשיך ולקרוא או לבצע רכישה ואיך המוצר שלנו יפתור עבורך בעיה שאיתה אתה מתמודד. לאחר מכן נציג ללקוח את היכולת שלנו בפתרון הבעיה או במילוי הצורך שהתעורר אצלו. זהו השלב העיקרי בו מוצגת התועלת העיקרית שלנו לגולש וכאן אנו מציגים בצורה ממוקדת וטובה את השירות או המוצר שלנו.

בחלק השלישי ניצור דרך קלה לפתרון ונספר לגולש כיצד הוא יכול לרכוש במהירות את השירות או המוצר שלנו. בחלק זה חשוב מאוד לייצר פעולה קלה ומיידית ובמקביל להתמודד עם התנגדויות שעלולות להתעורר בשלב זה ולהביטיח לגולש דרך קלה לקבלת תמיכה, ביטול עסקה, קבלת המלצות של גולשים אחרים ולמעשה כל מידע שינטרל את ההתנגדות שלו בשלב זה.

כתיבת תוכן שיווקי באתר שלכם צרכה להיות כזו שתמשוך את הגולשים בצורה נעימה וטבעית. תוכן המשלב בתוכו הומור, פתרונות פשוטים וממוקדים, מידע אמין וטיפים אמיתיים – כל אלו יעלו את הערך של התוכן בעיני הגולש ויסייעו להצלחתו. מדד נוסף להצלחתו של התוכן הוא הנכונות של הגולש לשתף אותו. שיתוף התוכן מהווה הבעת תמיכה ולמעשה אומר שהגולש מוכן להעביר אותו הלאה לחבריו ולהמליץ עליו.

איך מתבצעת כתיבת תוכן שיווקי?

תהליך כתיבת תוכן שיווקי לאתר שלכם מתחיל בהבנת המוצר שלכם וזיהוי הערך המוסף שלו. כאשר תבינו מה הערך שלכם מול המתחרים, היכן אתם בולטים לטובה ומהם היתרונות שלכם תוכלו לבחור את המסרים שירכיבו את התוכן השיווקי.

לאחר מכן נסו לחזשוב כיצד המוצר או השירות שלכם יכול להועיל ללקוח ומה הערך שיצמח לו מכך, כך תוכלו לעודד את הגולש לבצע פעולה, מה שמוביל אותנו לחלק האחרון והחשוב באמת.

בכדי להניע את הגולש לפעולה עלינו לדעת מה היא הפעולה ופשוט לבקש מהגולש לבצע אותה. הבקשה אשר מזמינה את הגולש ללחוץ, לרכוש, להרשם וכן הלאה סוגרת מבחינת הלקוח את תהליך השיווק והמכירה ומביאה אותו לנקודה הרצויה מבחינתכם.

דיגידיג פתרונות שיווק דיגיטלי לעסקים מתמחים בכתיבת תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט, כתיבת תוכן לעמוד הבית, עמודים פנימיים וכתיבת מאמרים לקידום. אנו נבצע עבורכם מחקר של העסק, קהל היעד, מילות המפתח ונכתוב עבורכם תוכן איכותי ואפקטיבי לאתר שלכם. אנו מציעים מגוון חבילות תוכן לאתרים, חבילות תוכן חודשיות, חבילת תוכן להקמת אתר וכן מציעים הרכבת חבילה בהתאמת אישית והכל בכדי להביא את העסק שלכם להצלחה.

מה קראנו עד עכשיו?

ייעוץ חינם!

מאמרים נוספים בנושא:

מה זה דף נחיתה?

דפי נחיתה הם החלק החשוב ביותר באסטרטגיית השיווק. הם הדבר הראשון שלקוח פוטנציאלי בא איתו במגע. מסיבה זו, המשווקים משקיעים מאמצים רבים בעיצובם כך שיהיו כמה שיותר טובים וימירו כמה שיותר מבקרים ללקוחות. ישנם סוגים רבים של דפי נחיתה

מה זה דרופשיפינג?

דרופשיפינג היא דרך לבעלי עסקים למכור את הסחורה שלהם מבלי לאחסן מלאי. עסקים אינם צריכים להחזיק מלאי של סחורות. במקום זאת, ספקים שולחים פריטים ישירות לכתובת הלקוח בעת ביצוע הזמנה. זה מאפשר עלויות הפעלה נמוכות יותר והפחתת הסיכון. דרופשיפינג

נגישות אתרים

יש אנשים בעלי מוגבלות שיש להם מערכות שמסייעות להם במחשב. בויקס ו-וורדפס יש אלגוריתם שעוזר לאתרים להיות נגישים יותר עבורם בעזרת המערכות. אנשים בעלי מוגבלות נוהגים להשתמש במערכות העוזרות להם והופכות את האינטרנט לנגיש יותר. בויקס ו-וורדפס יש אלגוריטם