ההשפעה של קישורים על קידום בגוגל

השפעה של קישורים על קידום בגוגל

מה זה בכלל קישור?

קישור הוא הפניה מדף באתר אחד לדף באותו אתר או באתר אחר. בטוח יצא לכם לא פעם כשקראתם כתבה באתרי תוכן כדוגמת וואלה, מאקו או כל אתר תוכן אחר להיתקל בטקסט שצבוע בצבע כחול ומאפשר בלחיצה עליו לעבור לדף אינטרנט אחר.

קישורים נכנסים, מהווים את אחד הגורמים המשפיעים ביותר בתהליך קידום אורגני בגוגל. לא כל קישור מאתר מסויים בהכרח יועיל לדירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל. עד לפני שנים ספורות המשפט הזה היה אולי נכון, אבל כיום האלגוריתם של גוגל 'חכם' הרבה יותר ולכן בכדי שהקישורים יהיו אפקטיביים וישפיעו על דירוג האתר בתוצאות החיפוש, נדרש לבנות פרופיל קישורים בצורה טבעית וחכמה מאתרים רלוונטיים וסמכותיים.

מה היא המטרה של קישורים?

קישורים מאפשרים למנהלי תוכן ולבעלי אתרים לספק חווית משתמש טובה לגולשים. לדוגמא, הם יכולים להפנות את הגולשים למאמרים רלוונטיים באותו הנושא או בנושאים דומים שלא נדרשים בגוף הטקסט הנוכחי. קישורים עוזרים לגולש לנווט באתר ולעבור בין עמודים שונים בצורה קלה ומהירה. קישורים מאפשרים למנהלי התוכן להנגיש את התוכן בצורה עניינית וממוקדת, לשמור על הפוקוס של הגולש ולמנוע מצב בו הוא מאבד עניין. בנוסף, קישורים מסייעים בבניית סמכות לדפים מסויימים על ידי מספר הקישורים המפנים אליהם. דף שיש לו יותר קישורים ביחס לדפים אחרים, ייחשב בעיני גוגל כדף חשוב וסמכותי יותר.

ההשפעה של קישורים על קידום אורגני בגוגל

מנוע החיפוש של גוגל מתייחס לקישורים כהצבעות אמון. ניתן להשוות זאת לעולם האמיתי, אילו אנשים נחשבים לפופולריים ומוכרים? אנשים המקבלים המלצות ממספר רב של אנשים באותו התחום שלהם. באותה המידה שאתם מחפשים המלצות אודות רופא או כל בעל מקצוע אחר שאתם מעוניינים לעבוד מולו, כך גוגל מדרג אתרים במנוע החיפוש שלו.

קישור, שנתפס בעיני גוגל כהמלצה של אתר אחד על אתר אחר, מסייע למנוע החיפוש של גוגל להבין שמדובר בהמלצה שהיא אובייקטיבית.

אילו קישורים נחשבים לקישורים טובים שיתרמו לקידום האתר שלנו בתוצאות האורגניות?

רלוונטיות – גוגל מייחס חשיבות רבה לנושא הרלוונטיות של האתר המקשר לאתר המקושר. לדוגמא, אתר של מוצרי מזון לבעלי חיים, סביר להניח כי יקבל קישורים מאתרים רלונטיים מאותה הנישה כמו אתרים של ספקים של מוצרי מזון לבעלי חיים ולא מאתרים בנישות אחרות.

סמכותיות – קישורים מאתרים סמכותיים מעבירים יותר כוח וסמכות מאשר קישורים מאתרים פחות סמכותיים.

גיוון – חשוב מאוד לגוון במקורות הקישורים, בכמות ובסמכות של האתרים המקשרים, בטקסט ובסוג התוכן ממנו יוצאים הקישורים.

טבעיות – בכדי להראות לגוגל אמינות, חשוב לשים דגש על כך שפרופיל הקישורים ייבנה בצורה טבעית וחכמה.

כיצד ניתן להשיג יותר קישורים?

ישנן 3 שיטות עיקריות להשגת קישורים רלוונטיים:

להרוויח קישורים – במידה ותצרו תוכן איכותי ורלוונטי המספק מידע ומעניק ערך מוסף לגולש, אולי תתפלאו מכך אבל גולשים יראו בתוכן שיצרתם מקור סמכותי ויוציאו קישורים טבעיים אליכם מהאתרים שלהם.
בניית קישורים – יצירת קשרים עם בעלי אתרים אחרים, עורכי תוכן ועוד במטרה לכתוב באתר של פוסט אורח. בעל האתר ממנו יוצא הקישור ירוויח תוכן איכותי שיחדש את האתר שלו וירענן את התכנים באתר שלו, ואילו האתר המקשר יכול לזכות בקישור מן הפוסט האורח שסיפק לאתר המקור.
יצירת קישורים – הוצאת קישורים מפורומים שונים הקשורים לתחום העיסוק של האתר. יש לבצע זאת בצורה בצורה מידתית ובהקשר נכון על ידי מענה מקצועי ואיכותי לשאלות גולשים.

לסיכום

קישורים הם אחד הגורמים החשובים ביותר בקידום אורגני בגוגל, אך ישנם פרמטרים נוספים חשובים לא פחות כדוגמת תוכן איכותי, היררכיה נכונה, אופטימיזציית תוכן, אופטימיזציה טכנית ועוד.

בעזרת קישורים סמכותיים, ניתן לקדם אתר בגוגל בצורה נכונה. מצד שני, חשוב לזכור שמדובר בתחום הדורש מומחיות, ידע וניסיון רב. אנו ב Digidig בעלי ניסיון רב של מעל 7 שנים בתחום ה- SEO, עם אנשי מקצוע איכותיים המתמחים בבניית קישורים.

במידה ותיצרו פרופיל קישורים לאתר שלכם בצורה מדודה, איכותית וטבעית, אין סיבה שלא תוכלו לקדם את האתר שלכם בגוגל. רוצים לקדם את האתר שלכם בצורה אורגנית בגוגל? השאירו פרטים בטופס צור קשר המופיע מטה ואנו נחזור אליכם בהקדם.

מה קראנו עד עכשיו?

ייעוץ חינם!

מאמרים נוספים בנושא:

מה זה דף נחיתה?

דפי נחיתה הם החלק החשוב ביותר באסטרטגיית השיווק. הם הדבר הראשון שלקוח פוטנציאלי בא איתו במגע. מסיבה זו, המשווקים משקיעים מאמצים רבים בעיצובם כך שיהיו כמה שיותר טובים וימירו כמה שיותר מבקרים ללקוחות. ישנם סוגים רבים של דפי נחיתה

מה זה דרופשיפינג?

דרופשיפינג היא דרך לבעלי עסקים למכור את הסחורה שלהם מבלי לאחסן מלאי. עסקים אינם צריכים להחזיק מלאי של סחורות. במקום זאת, ספקים שולחים פריטים ישירות לכתובת הלקוח בעת ביצוע הזמנה. זה מאפשר עלויות הפעלה נמוכות יותר והפחתת הסיכון. דרופשיפינג

נגישות אתרים

יש אנשים בעלי מוגבלות שיש להם מערכות שמסייעות להם במחשב. בויקס ו-וורדפס יש אלגוריתם שעוזר לאתרים להיות נגישים יותר עבורם בעזרת המערכות. אנשים בעלי מוגבלות נוהגים להשתמש במערכות העוזרות להם והופכות את האינטרנט לנגיש יותר. בויקס ו-וורדפס יש אלגוריטם