האם מהירות אתר משפיעה על קידום אורגני?​

האם מהירות אתר משפיעה על קידום אורגני

מהירות טעינה של דפים באתר הוא נושא חשוב מאחר והוא מהווה גורם ישיר המשפיע על חווית המשתמש באתר. גולשים שחווית המשתמש שלהם לא טובה בסופו של דבר ינטשו את האתר.
מהירות טעינה הוא גורם מאוד מורכב מאחר ולא כל האתרים והמערכות שהם בנויים עליהם דומים.
במאמר הזה נסייע לכם להבין כיצד מהירות טעינה משפיעה על קידום אורגני בגוגל.

לקוחות רבים שואלים אותנו לא פעם מה היא הדרך הטובה ביותר לבדוק את מהירות הטעינה של האתר וכיצד ניתן לשפר אותה.
מהירות אתרים זה נושא עכשווי שכולם מדברים עליו בתקופה האחרונה. סביר להניח כי ההתעניינות בנושא גדלה בעקבות החשיבות הגבוהה שגוגל מייחס למהירות טעינה של אתרים וההשפעה שלה על התוצאות האורגניות.

מה היא ההגדרה של מהירות טעינה?

מהירות טעינה הוא מדד הבודק את משך הזמן שבו עמודים באתר נטענים. כולנו מכירים את זה שאנחנו מחפשים משהו בגוגל, נכנסים לאתר מסויים ולוקח לו הרבה זמן להיטען. מה אנחנו עושים במצב הזה? רוב הסיכויים שאם ייקח לעמוד יותר מ-10 שניות להיטען אנחנו ננטוש את האתר ונחזור לגוגל.

למה כדאי לדאוג לשיפור מהירות הטעינה של האתר?

מהירות טעינה הוא אחד הגורמים החשובים המשפיעים על דירוג אתרים בתוצאות החיפוש של גוגל ויש לו השפעה ישירה על קידום אורגני. מהירות אתר נחשב לפקטור מרכזי מבחינת גוגל עוד משנת 2010 ובמיוחד בשנת 2023. בשנת 2023 גוגל מעניק משקל גבוה במיוחד לנושא מהירות טעינה של אתרים בדירוג תוצאות החיפוש בגוגל. גוגל הכניס לאלגוריתם שלו מספר מדדים הבוחנים את מהירות הטעינה של עמודים מרגע הבקשה של הגולש, עד שהתוכן מתחיל להיטען והגולש רואה את פיסת המידע הראשונה ועד שהעמוד נטען לחלוטין. החשיבות הרבה של גוגל למהירות הטעינה של אתרים מצביעה על ההשפעה של מהירות הטעינה על חווית המשתמש. צא לנו לטפל בהמון מקרים של אתרים איטיים במיוחד. לאיטיות האתר יכולות להיות מגוון סיבות כגון: שרת אחסון איטי, תמונות כבדות, דחיסה של קוד האתר ועוד. החלפת חברת אחסון אתרים, כיווץ ודחיסת כלל התמונות ודחיסת הקוד באתר הובילו לשיפור משמעותי במהירות האתר והשפיעו בצורה ישירה לטובה על מיקומי האתר בגוגל.

בשנים האחרונות, מרבית המשתמשים מעדיפים לגלוש באינטרנט במובייל על פני הדסקטופ. עניין המהירות של האתר חשוב עוד יותר בגרסת המובייל של האתר. גוגל התחיל בשנת 2019 להכניס לאינדקס שלו תוצאות של עמודים בגרסת המובייל בלבד ללא התייחסות לגרסת הדסקטופ כחלק מתהליך שנועד להראות את החשיבות הרבה שמייחסים בגוגל לחווית המשתמש במובייל.

לכן רצוי להכביד כמה שפחות על גרסת המובייל של האתר ולעשות מה שניתן כדי לשפר את זמן הטעינה בגרסה זו.

אלו הסיבות שבגללן כדאי לכם לשפר את מהירות האתר

חווית משתמש – כפי שכבר ציינו, גולשים המגיעים לאתר שמהירות הטעינה שלו גבוהה, ינטשו אותו תוך מספר שניות. מאחר וכל בעלי האתרים רוצים שהגולשים שלהם יחזרו לאתר שלהם שוב, חשוב לספק לגולשים חווית משתמש טובה. אתר מהיר מעניק לגולש את היכולת לנווט בין עמודים באתר בצורה מהירה ולקבל את המענה על הצורך שלו.

קידום אורגני – העדכונים האחרונים של גוגל בשנים האחרונות מייחסים חשיבות רבה להשפעה של מהירות אתרים על קידום אורגני.
ישנם מחקרים רבים המראים הלימה בין מהירות אתר לבין עלייה בתנועה האורגנית לאתר.

איך נדע כמה מהר רצוי שהאתר שלנו ייטען?

בעולם השיווק ישנו מושג הנקרא 'מבחן 3 השניות' והוא מתייחס ל- 3 השניות הראשונות מהרגע שהגולש נחשף לגירוי ועד שהוא מגיב. כולנו עסוקים ואין לנו זמן פנוי לבזבז ולכן אם לאחר 3 שניות לא נקבל את מה שאנחנו רוצים, פשוט נלך לחפש אלטרנטיבות. לכן, ההמלצה היא שהאתר שלכם ייטען בפחות מ-3 שניות. לפי מחקרים אחרונים של גוגל, מעל 53% מהגולשים במובייל ינטשו אתר שזמן הטעינה שלו עולה על 3 שניות.
מהירות אתר מושפעת מפרמטרים רבים כגון סקריפטים שאין בהם צורך המוטמעים בקוד האתר, תמונות כבדות, קבצי CSS( קבצים הנוגעים לעיצוב האתר), אחסון בשרת איטי ועוד.

כיצד תוכלו לבדוק את מהירות האתר שלכם?

ישנם כלים רבים המאפשרים לקבל אינדיקציה על מהירות האתר ומספקים המלצות כיצד ניתן לשפר את מהירות הטעינה של האתר. בנוסף לכלים השונים, ישנו את הכלי לבדיקת מהירות אתר של גוגל שנקרא Google Pagespeed Insights. בכדי להבין את ההמלצות שהכלים הללו מספקים וליישם אותן, נדרש ניסיון טכנולוגי רב ולכן לא כל אחד יכול לשפר בצעמו את מהירות האתר. אנשי SEO עם רקע, ניסיון והבנה טכנולוגיות יידעו לאתר את הגורמים המשפיעים על מהירות הטעינה של האתר ולהכווין את המתכנת של האתר במה נדרש לטפל.

לסיכום

מהירות טעינה של עמודים באתר הוא אחד הגורמים המשפיעים בקידום אורגני בגוגל ולכן כדאי לדאוג לכך שהאתר שלכם יהיה מהיר ככל הניתן עבור הגולשים. לצורך שיפור מהירות טעינה באתר נדרש ניסיון טכנולוגי רב ולכן רק אנשי SEO המתמקצעים בפרמטרים המשפיעים על קידום אורגני יידעו לזהות מה הם הפרמטרים שיש לטפל בהם בכדי לשפר את מהירות האתר.
רוצים לקבל לשפר את מהירות הטעינה של עמודים באתר שלכם ולקבל דו"ח מהירות אתר מפורט?
צרו איתנו קשר בטופס צור הקשר המופיע מטה ונחזור אליכם בהקדם.

מה קראנו עד עכשיו?

ייעוץ חינם!

מאמרים נוספים בנושא:

מה זה דף נחיתה?

דפי נחיתה הם החלק החשוב ביותר באסטרטגיית השיווק. הם הדבר הראשון שלקוח פוטנציאלי בא איתו במגע. מסיבה זו, המשווקים משקיעים מאמצים רבים בעיצובם כך שיהיו כמה שיותר טובים וימירו כמה שיותר מבקרים ללקוחות. ישנם סוגים רבים של דפי נחיתה

מה זה דרופשיפינג?

דרופשיפינג היא דרך לבעלי עסקים למכור את הסחורה שלהם מבלי לאחסן מלאי. עסקים אינם צריכים להחזיק מלאי של סחורות. במקום זאת, ספקים שולחים פריטים ישירות לכתובת הלקוח בעת ביצוע הזמנה. זה מאפשר עלויות הפעלה נמוכות יותר והפחתת הסיכון. דרופשיפינג

נגישות אתרים

יש אנשים בעלי מוגבלות שיש להם מערכות שמסייעות להם במחשב. בויקס ו-וורדפס יש אלגוריתם שעוזר לאתרים להיות נגישים יותר עבורם בעזרת המערכות. אנשים בעלי מוגבלות נוהגים להשתמש במערכות העוזרות להם והופכות את האינטרנט לנגיש יותר. בויקס ו-וורדפס יש אלגוריטם